Dealing with disability from a holistic approach: strategies and procedures in school inclusion
Resumen: When stakeholders implement new measures in education Acts, they also involve changes at the school’s organizational level. In the field of Didactics and School Organization, these changes allow improvements to offer quality in Education. Focusing on school inclusion, the treatment of students with specific need of educative support can be assumed through the praxis of specific methodological principles, promoting an individualized attention and human, social and material resources. To examine the role of stakeholders when dealing with disability, this chapter focuses on the analysis of how school inclusion is developed in a High School in the Spanish region of Aragón. Thus, this case study (Marcelo & Parrilla, 1991, Yin, 1994, Stake, 1998) has been conducted with an eminently qualitative and descriptive methodology (Cohen & Manion, 1990). The techniques applied have focused on group discussions (Krueger, 1991, Suárez, 2005). The results show there exists a lack of connection between the macro-political and the micro-political level.
Idioma: Inglés
DOI: 10.15584/kpe.2015.3.8
Año: 2015
Publicado en: Kultura, Przemiany, Edukacja 3 (2015), 121-131
ISSN: 2300-9888

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica y Organiz. Esc. (Dpto. Ciencias de la Educación)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-03-31-10:29:22)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-03-31, última modificación el 2020-03-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)