Optimal incentives on multiple prosocial activities when reputation matters
Resumen: In this paper, we present a signaling model in which individuals engage in socially beneficial but costly activities in order to convey information about their willingness to cooperate with other agents. When several activities are available, the inclusion of monetary compensations in any one of them affects the relative costs of undertaking each activity and, therefore, their informative value for agents. We find the subsidies that maximize social welfare, which are shown to depend critically on the reputation gained from each activity. Finally, we use comparative statics analysis to study the effects on optimal subsidies of changes in their determinants.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1111/sjoe.12369
Año: 2020
Publicado en: SCANDINAVIAN JOURNAL OF ECONOMICS 122, 3 (2020), 1207-1230
ISSN: 0347-0520

Factor impacto JCR: 1.696 (2020)
Categ. JCR: ECONOMICS rank: 220 / 376 = 0.585 (2020) - Q3 - T2
Factor impacto SCIMAGO: 1.725 - Economics and Econometrics (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2016-75631-P
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Fund. Análisis Económico (Dpto. Análisis Económico)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2021-09-02-08:35:33)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2019-09-09, última modificación el 2021-09-02


Preprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)