000074368 001__ 74368 000074368 005__ 20180822120155.0 000074368 037__ $$aGDOC-2017-63152 000074368 041__ $$aspa 000074368 041__ $$aeng 000074368 100__ $$0(orcid)0000-0002-3494-0864$$1383795$$aMARÍA PILAR ARRANZ, MARTÍNEZ 000074368 24500 $$963152$$aPolíticas y prácticas de inclusión 000074368 24200 $$963152$$aPolicies and practices of inclusion 000074368 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2017-2018 000074368 520__ $$a El conocimiento y el análisis de políticas, investigaciones y experiencias que responden a la heterogeneidad junto con el diseño de proyectos de mejora constituyen las bases de una materia que pretende capacitar para la investigación en el ámbito de la inclusión, con una orientación académica innovadora. Profundizar en el conocimiento y en el análisis de políticas y prácticas de inclusión puede articular cambios que superen las prácticas asistencialistas y reorienten las estrategias de actuación desde una óptica más integral. En el contexto de las políticas que enfatizan la calidad se aborda la atención a las necesidades de todos los implicados y no sólo las necesidades individuales. $$bIn the Master's Degree in Lifelong Learning in multicultural contexts inclusion is the basic field of study. Its meaning is reinforced by the needs and demands of the current social, legislative, educational and research framework that support and justify the master's degree itself. In a more concrete way, from the social point of view, the changes that have taken place in our society from the globalization and the increase of migration, among other factors, turn inclusion into a subject of necessary consideration. From a legislative point of view education emphasizes inclusion as a fundamental principle. In the research framework, systematizing knowledge about the reality of inclusive education is a necessity. The programme will therefore enrich the knowledge and analysis of inclusion policies and practices to contribute to articulate changes from a more holistic perspective. From policies that emphasize quality, attention is focused on the needs of all those involved, not just individual needs. It is also important to highlight the contradictions concerning education and inclusion. 000074368 521__ $$9646$$aMáster Universitario en Aprendizaje a lo largo de la vida: Iniciación a la investigación$$bMaster's in Lifelong learning in multicultural contexts 000074368 540__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ 000074368 700__ $$0(orcid)0000-0003-0563-5948$$1383512$$aJUANA MARÍA SORIANO, BOZALONGO 000074368 700__ $$0(orcid)0000-0001-9734-8596$$1384249$$aMARÍA BEGOÑA VIGO, ARRAZOLA 000074368 830__ $$9573 000074368 8564_ $$s18783$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/74368/files/guia-63152-es.pdf$$yGuía (idioma español) 000074368 8564_ $$s9770$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/74368/files/guia-63152-en.pdf$$yGuide (english) 000074368 970__ $$aGDOC-2017-63152 000074368 980__ $$aGDOC$$bCiencias Sociales y Jurídicas$$bSocial Sciences and Law$$c107