Designing from cinema: Film as trigger of the creative process in architecture
Resumen: The present paper examines, in a case study format, the use of films, short films and audiovisual documentaries as reasoning and references for design assignments during the first years of an architectural degree course. The aim of this fruitful and comparable experience is not so much to study and verify the well-known synergies between film and architecture, but to emphasize the methodological importance of endowing students in their first experience of design projects with realistic and feasible support - through visual references - that can increase their awareness of the desire for realism to which every project aspires. Project simulacrum finds an ally in the realistic fiction present in film. The association between film and architecture is thus placed at the service of learning and design methodology, as a means, not as an end.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3926/jotse.372
Año: 2018
Publicado en: Journal of Technology and Science Education 8, 3 (2018), 169-178
ISSN: 2014-5349

Factor impacto SCIMAGO: 0.224 - Education (Q3) - Computer Science Applications (Q3)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Proyectos Arquitectónicos (Unidad Predepartam. Arquitect.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2020-01-13-14:55:46)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-06-19, última modificación el 2020-01-13


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)