000065298 001__ 65298
000065298 005__ 20190709135652.0
000065298 0248_ $$2sideral$$a104291
000065298 037__ $$aART-2017-104291
000065298 041__ $$aeng
000065298 100__ $$aBorraz-Mora, J.
000065298 245__ $$aFunctional barriers to the adoption of electronic banking: The moderating effect of gender
000065298 260__ $$c2017
000065298 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000065298 5203_ $$aThe adoption of electronic banking in Spain is lower compared to other countries. This study analyzes the barriers that prevent its adoption, with the conceptual framework of the theory of resistance to innovation. In addition, it analyzes the moderating effect of gender on these barriers. Using structural equations, through PLS and multi-group analysis, the results confirm consumer resistance to electronic banking adoption by functional barriers. It highlights the importance of the value barrier, being this aspect of particular relevance for men, while women are more affected by the complexity in the use of electronic banking. These results have implications for management in overcoming non-adopters’ resistance to the innovation.    

La adopción de la banca electrónica en España es menor en comparación con otros países. Este estudio analiza las barreras que impiden su adopción, con el marco conceptual de la teoría de la resistencia a la innovación. Además, analiza el efecto moderador del género sobre estas barreras. Utilizando ecuaciones estructurales, a través de PLS y análisis multi-grupo, los resultados confirman la resistencia del consumidor a la adopción de la banca electrónica por barreras funcionales. Destaca la importancia de la barrera de valor, siendo este aspecto de especial relevancia para los hombres, mientras que a las mujeres les impacta más la complejidad en el uso de la banca electrónica. Estos resultados tienen implicaciones para la gestión para superar la resistencia de los no adoptantes a la innovación.
000065298 536__ $$9info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S09-PM062$$9info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/ECO2014-54760
000065298 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc-nd$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
000065298 590__ $$a0.097$$b2017
000065298 591__ $$aECONOMICS$$b353 / 353 = 1.0$$c2017$$dQ4$$eT3
000065298 592__ $$a0.175$$b2017
000065298 593__ $$aEconomics, Econometrics and Finance (miscellaneous)$$c2017$$dQ3
000065298 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000065298 700__ $$0(orcid)0000-0002-1045-6242$$aBordonaba-Juste, V.$$uUniversidad de Zaragoza
000065298 700__ $$0(orcid)0000-0002-3119-5838$$aPolo-Redondo, Y.$$uUniversidad de Zaragoza
000065298 7102_ $$14011$$2095$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.$$cÁrea Comerci.Investig.Mercados
000065298 773__ $$g25, 75 (2017), 87-107$$pRev. econ. apl.$$tRevista de Economia Aplicada$$x1133-455X
000065298 85641 $$uhttps://search.proquest.com/docview/1986332260/fulltextPDF/73CB15914AD2458EPQ/1?accountid=14795$$zTexto completo de la revista
000065298 8564_ $$s223678$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/65298/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000065298 8564_ $$s59168$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/65298/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000065298 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:65298$$particulos$$pdriver
000065298 951__ $$a2019-07-09-12:44:22
000065298 980__ $$aARTICLE