Self-other agreement measures of acceptance in predicting academic achievement: A longitudinal analysis
Resumen: This research focused on sed light to the process that surrounded accuracy perception of acceptance status during adolescence from a non-componential view of social perception. With a longitudinal data of adolescents, mediational models are proposed in order to understand the different types of accuracy measures developed, and how they worked to finally predict academic achievement...
Idioma: Inglés
DOI: 10.1002/ijop.12322
Año: 2016
Publicado en: INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51, S1 (2016), 634
ISSN: 0020-7594

Factor impacto JCR: 1.778 (2016)
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY rank: 48 / 128 = 0.375 (2016) - Q2 - T2
Factor impacto SCIMAGO: 0.742 - Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1) - Psychology (miscellaneous) (Q2) - Medicine (miscellaneous) (Q2)

Tipo y forma: Comunicación congreso (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Expres.Corporal (Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.)
Área (Departamento): Área Psicología Social (Dpto. Psicología y Sociología)


Derechos Reservados Derechos reservados por el editor de la revista


Exportado de SIDERAL (2020-02-21-13:20:19)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2017-12-22, última modificación el 2020-02-21


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)