Propuesta de Aplicación de un Código de Buenas Prácticas Docentes en la Ingeniería

Sainz-Martín, Esther (Universidad de Zaragoza) ; Igual-Catalán, Raúl (Universidad de Zaragoza) ; Plaza-García, Inmaculada (Universidad de Zaragoza) ; García-Magariño, Iván (Universidad de Zaragoza) ; Ibañez-Álvarez, Francisco (Universidad de Zaragoza) ; Arcega-Solsona, Francisco (Universidad de Zaragoza)
Propuesta de Aplicación de un Código de Buenas Prácticas Docentes en la Ingeniería
Resumen: Excellence is one of the goals of Higher Education. One possible way to achieve this objective is by applying a culture based on the concepts of quality and innovation. However, the real-world application of these concepts in Higher Education teaching is a difficult task. In this paper, we present a Web tool to help teachers apply a code of good teaching practice based on quality and innovation concepts. This code has been used for several years in Electrical Engineering, Electronics and Computing courses, although it could be applied to any other area. To assess this code, objective and external metrics have been used. Results show that the code helps to improve students’ satisfaction as well as their academic results. Teachers’ views on the code are also moderately positive.
Idioma: Español
Año: 2016
Publicado en: VAEP-RITA 4, 1 (2016), 9-16
ISSN: 2255-5706

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Tecnología Electrónica (Dpto. Ingeniería Electrón.Com.)
Área (Departamento): Área Ingeniería Eléctrica (Dpto. Ingeniería Eléctrica)
Área (Departamento): Área Lenguajes y Sistemas Inf. (Dpto. Informát.Ingenie.Sistms.)


Derechos Reservados Derechos reservados por el editor de la revista


Exportado de SIDERAL (2020-02-21-13:19:48)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2017-09-08, última modificación el 2020-02-21


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)