Neoclassical cultural districts marked by antiquities. the zenith and decay of their display between museum space and city space
Resumen: Neoclassicism still determines our idea of museums, especially with regard to their architecture; but the policies implemented at the time concerning the display of antiquities in the vicinity of museums were also to be very influential in the long term. During the Enlightenment, the first museums of art and archaeology were often preceded by public displays of classical monuments assembled in porticoes and courtyards, sculpture gardens more or less accessible to visitors and other spaces of intermediation surrounding art institutions. As the nineteenth century advanced, that tradition was reinterpreted in such open-air environments, substituting ancient sculptures by new statues made in classical materials and attitudes. Recently, some postmodern practices have returned to the installation of ancient art works in front of museums.
Idioma: Inglés
Año: 2015
Publicado en: MDCCC 1800 4 (2015), 33-50
ISSN: 2280-8841

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/HAR2012-38899-C02-01
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Historia del Arte (Departamento de Historia del Arte)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2017-07-25-08:16:10)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Historia del Arte



 Registro creado el 2017-07-25, última modificación el 2017-07-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)