Place branding process: Analysis of population as consumers of destination image
Resumen: In tourist marketing and branding strategies considering residents’ perceptionsis essential as promotional actions must convey an image that adequately represents the place and its inhabitants. This research considers that a destination brand cannot be successful if the residents’ perspective is not taken into account. Thanks to a quantitative study of the case of Zaragoza (Spain), a model of research is presented to analyse the residents’ brand attitude, perception of usefulness, and perceived image. The results confirm that the inhabitants’ attitude is the main variable to get a good destination image through a place branding strategy, which will depend on the brand’sperceived usefulness. Thus, the present paper verifies the importance of considering residents’ perspective in destination image managementdue to they are both the first producers and consumers of their own place image.
Idioma: Inglés
Año: 2017
Publicado en: Tourismos 11, 4 (2017), 31-52
ISSN: 1790-8418

Factor impacto SCIMAGO: 0.109 - Tourism, Leisure and Hospitality Management (Q4) - Business and International Management (Q4)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Sociología (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2019-07-09-11:48:21)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2017-07-05, última modificación el 2019-07-09


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)