Actitudes hacia el catalán del futuro profesorado aragonés de Educación Primaria
Resumen: El català és una de les llengües pròpies de l'Aragó. Malgrat que al 2014 s'han complert tres dècades de la implantació de l'ensenyament d'aquesta llengua com a assignatura en les escoles d'algunes poblacions del territori de la Franja (Aragó oriental), encara existeix un gran dèficit en els estudis de magisteri de la Universidad de Zaragoza pel que fa a la formació en català i en la didàctica d'aquesta llengua. Tenint en compte la situació de minorització de les llengües pròpies de l'Aragó i la influència que el context educatiu, i en concret el professorat, pot tenir en les actituds lingüístiques dels escolars, sembla necessari conèixer quines són les actituds dels futurs docents aragonesos tant cap a l'aragonès com el català. Amb aquesta finalitat impulsem un estudi els resultats del qual han mostrat l'existència d'unes actituds molt desfavorables cap a la llengua catalana en els estudiants del Grau en Mestre d'Educació Primària tant de primer com de quart curs.

Catalan is one of the Aragonese regional languages. In spite of its introduction as a school subject three decades ago in some Eastern Aragonese schools, Catalan has no presence in the teacher training degree at the University of Zaragoza. Considering the threatened status of the Aragonese regional languages and the influence of school context, and particularly teachers, on the pupils' linguistic attitudes, it seems necessary to know what the linguistic attitudes of future Aragonese teachers towards their regional languages are. The present study reveals very unfavorable attitudes towards Catalan by first and fourth year Aragonese students of the degree in primary education teaching.

Idioma: Español
Año: 2015
Publicado en: Sintagma 27 (2015), 43-59
ISSN: 0214-9141

Factor impacto JCR: 0.118 (2015)
Categ. JCR: LINGUISTICS rank: 166 / 177 = 0.938 (2015) - Q4 - T3
Factor impacto SCIMAGO: 0.133 - Linguistics and Language (Q3) - Language and Linguistics (Q3)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Lengua y Liter. (Dpto. Didác.Leng.y CC.HH.y SS.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2023-07-12-09:33:37)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-02-11, última modificación el 2023-07-12


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)